nieuws

CEO Take-Two: “gamers zijn klaar voor games van €70”

CEO Take-Two: “gamers zijn klaar voor games van €70”
Titel

Strauss Zelnick, de CEO van Take-Two, het moederbedrijf van onder andere Rockstar, heeft tijdens een conferentie gezegd dat gamers klaar zijn voor games van $70 (oftewel €70). Take-Two was dan ook niet toevallig de eerste uitgever die met de verhoogde prijs op de proppen kwam voor de nieuwe generatie consoles, toen het NBA 2K21 aanprees voor €70. Zelnick vindt die prijsverhoging terecht, om te beginnen omdat de game “uitzonderlijke ervaringen en veel herspeelbaarheid” aanbiedt. Daarnaast was het volgens hem al geleden van 2005 dat games in prijs stegen en dus is de consument er volgens hem wel klaar voor. Zelnick voegde er wel aan toe dat de prijs van een game titel per titel zal worden bekeken, maar dat ze altijd “meer waarde dan de prijs” willen leveren.

Natuurlijk moet bij zijn uitspraak wel de kanttekening worden gemaakt dat games tien jaar geleden een pak minder microtransacties bevatten en dat de originele aankoopprijs zeker niet meer de grote inkomstenbron is voor heel wat games.

Zelnick zei onlangs ook al dat de port van GTA V naar PS5 en Xbox Series X|S “niet zomaar een port” zal zijn.

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!
Onderwerp: Action, Grand Theft Auto V, Rockstar Games
0 Reacties
Populairste
Nieuwste Oudste

Nieuw op 4Gamers:

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!

Ook interessant:

coolblue 4gamers

Heeft je setup nood aan een upgrade? Ontdek de scherpste gamingdeals bij Coolblue!

Avatar melden