nieuws

GTA 5 op next-gen niet ‘zomaar een port’

GTA 5 op next-gen niet ‘zomaar een port’
Titel

We hebben jaren Skyrim als de meme gehad van een game die maar steeds opnieuw bleef releasen, maar ondertussen is die titel al doorgeschoven naar GTA V, dat we binnenkort ook nog op PS5 en Xbox Series X|S mogen verwachten. Strauss Zelnick, CEO van Take-Two, het moederbedrijf van Rockstar Games, heeft tegen investeerders alvast gezegd dat de nieuwe versie niet zomaar een simpele port zal zijn.

“Het was een standaard op de eerste generatie (PS3, Xbox 360), het was de standaard gedurende de tweede generatie (PS4, Xbox One) en we zullen zien hoe Grand Theft Auto het doet op de volgende generatie”, aldus Zelnick. “Ik heb er alvast vertrouwen in dat Rockstar een geweldige ervaring zal afleveren en dat kan je niet als je gewoon een eenvoudige port doet.”

Zelnick verklaarde ondertussen ook waarom Take Two eigenlijk zelden remasters uitbrengt van zijn bekendere games. Dat is volgens hem omdat de ontwikkelaar zijn tijd neemt om echt een nieuwe ervaring te creëren, met de nieuwe technologie. Hij verwees daarbij onder andere naar de Mafia: Definitive Edition.

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!
Onderwerp: Action, Grand Theft Auto V, Rockstar Games
0 Reacties
Populairste
Nieuwste Oudste

Nieuw op 4Gamers:

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!

Ook interessant:

coolblue 4gamers

Heeft je setup nood aan een upgrade? Ontdek de scherpste gamingdeals bij Coolblue!

Avatar melden