Toekomstplannen Battlefield V voorgesteld
25 maart 2019
Geschreven door Jay
EA en DICE hebben de toekomstplannen voor Battlefield V onthuld. Zo mogen we ons aan nieuwe Chapters verwachten, die nieuwe maps, modes en meer met zich meebrengen zodat spelers zich niet gaan vervelen. Vandaag trouwens wordt ook eindelijk de Firestorm battle royale mode gelanceerd.
» Reacties (16)
Combined Arms is nutteloos zonder matchmaking. En ocharme 3 nieuwe maps. BF4 had een meervoud in dezelfde tijdsspanne.
Geplaatst op 2019-03-25 12:55:07
klopt...
Doet ne mens nadenken over de ("meer")waarde van een live-service model t.o.v. betalende maps/DLC's/Season Passes... :3
Door SW Battlefront 1 & 2, en Destiny 2, heb ik mijn vertrouwen erin al opgegeven.
Indien het een full-priced game betreft.
Geplaatst op 2019-03-25 13:14:41
Had het er laatst nog met een paar vrienden over, hoe weinig maps bfV heeft en dat er bijna geen nieuwe bij komen. Leuk spel maar door constant de zelfde mappen te spelen is het snel minder leuk...
Geplaatst op 2019-03-25 14:05:41
Probleem dat er ook was bij Battlefront 1 en 2 ...
Geplaatst op 2019-03-25 14:14:30
Ik kruis mijn vingers en wacht -net als voor Tekken 7, Soul Calibur 6, MK11 en DoA6*- op een "Complete Edition"-versie voor PS5.
*'zal zeker de gratis versie testen een dezer
Geplaatst op 2019-03-25 13:12:02
Complete edition alle uitbreidingen zijn Al gratis?
Geplaatst op 2019-03-25 14:09:16
En hebben we reeds al die uitbreidingen?
Ergo, is de game "compleet"?
neen,...
Die Battle Royal mode had er echt bij launch in moeten zitten, desnoods release uitstellen
Maar nee....
Goed, gewoon mijn mening
Maar ik wacht dat de live-service wat (meer) content heeft geleverd want de basishoeveelheid was onvoldoende voor mij. (Geen belofte dat ik de game hierdoor wel "meteen" zou kopen).
Ik had/heb gewoon liever meer content vanop launch, dan dat ik mondjesmaat om de drie maanden wat nieuws krijg [lees: veel content vanaf het begin, dan dat ik er nog maanden op moet wachten. Het voelt gewoon als early acces aan, waar ik geen meerwaarde uithaal aangezien ik evengoed een jaar kan wachten om dan de game te kopen, goedkoper, met meteen meer content en afgewerkte [balancering, bugs eruit, etc...]).
De formule om optioneel bij te betalen voor meer content, ALS je reeds vanuit de basis al veel content had lijkt me gewoon beter (momenteel/in dit geval).
Geplaatst op 2019-03-25 15:45:18, bewerkt op 2019-03-25 15:46:13
Het erge is dat je BF 1 gewoon na een half jaar met premium voor 40 euro kon vinden. Veel meer content dan nu. Het probleem is dat die live-service games veel te gevoelig zijn aan de verkoop. Is het niet goed dan geven ze een halve game. Is de game populair dan pas maken ze content... Verschrikkelijk.
Geplaatst op 2019-03-25 20:56:34
Ik heb vandaag Firestorm gespeeld. Is niks voor mij. Ik heb Battlefield 5 gekocht, niet een BR mode. In 1 jaar krijgen we 3 nieuwe mappen. That's it. Dice is een klotebedrijf als je weet dat Criterion Firestorm heeft ontwikkeld, onder Dice.
Dit jaar wordt een nieuwe Battlefield of Star Wars gelanceerd en dan is BF5 dood.
Games as a service is BS. Je krijgt het skelet van een game, je moet hopen op nieuwe content (want hun 'roadmaps' zijn zo vaag, hun beloftes zijn vaag 'we will continue to support'), maar je betaalt volle prijs.
Kijk nu naar Apex: gratis, maar nu zijn de lootboxes er, geen nieuwe content.
Misschien zouden we het bij naam moeten noemen: early access aan volle prijs.
Geplaatst op 2019-03-25 17:44:22, bewerkt op 2019-03-25 22:25:08
Wauw, er werd de voorbije jaren gevloekt en chaos gecreëerd door de befaamde DLC. Nu beginnen ze hier eindelijk mee te stoppen of minderen, en nu word het plots aangeprezen dat het zo veel beter was dan gratis updated content °-° Wat een geluk dat een mens tegenwoordig weet wat hij wil ;)
Geplaatst op 2019-03-26 04:28:07
Ik wil waar voor men geld
Content by launch gebrekkig*, no buy
Er volgt (gratis meer), oké, het valt tegen? no buy
Is eindpakket na een jaar service gelijk aan wat ik gewend ben bij een launchgame? Oké, maybe buy. Maar waarom €60 betalen voor een game dat al een jaar uit is? Of heb ik een jaar op voorhand betaalt voor early access? Waar die live-service games eigenlijk lijken te lijken...
Is aangeboden betalende DLC interessant voor de aangeboden prijs? Buy
Is aangeboden DLC afgeprijsd interessant? Buy
Interesseert de DLC me niet, no buy
Conclusie?
Je betaalt beter voor iets dan dat je het gratis krijgt (blijkbaar...)
*onafgewerkt, buggy, ongebelaanceerd (eventueel) ook?
Geplaatst op 2019-03-26 10:37:11
Zelfs als de DLC zoals zo vaak in het verleden, makkelijk bij de full game had Kunne zitten maar het bedrijf in kwestie dit als een economisch voordeel en dus extra centen ziet?
Hier was namelijk altijd de heisa rond. Je betaald 60 euro voor een game waar makkelijk content bij kon maar die bieden ze dan voir 40 euro extra achteraf aan. En dus zijn dat maps die jij interessant vind en dus koop je ze?
Samengevat geef jij dus graag extra geld uit voor de desbetreffende ontwikkelaar zijn snode plannetjes te laten uitvoeren. Want ze mogen het niet gratis uitbrengen als het niet naar jou wens is, maar ook geen geld extra vragen als het niet naar jou zin is.
Het lijkt mij beter dat ze het eindelijk terug eens bij 1 prijs gaan houden en extras voor de community uitbrengen, liefst gratis, dan dat ze het op de alom gekende manier doen. DICE brengt nu eindelijk geen betalende content meer uit zodat de community niet verdeeld raakt door de gamers met meer geld en dus meer content en degene die al die extra's niet zomaar kunnen kopen elke keer. Kijk maar eens naar de zever van call of duty modern warfare remastered. Dit was zelfs nog extra zever aangezien je nog niet eens de remastered apart kon kopen ma soit. Ik dwaal af ;)
Geplaatst op 2019-03-26 15:34:37
"Samengevat geef jij dus graag extra geld uit voor de desbetreffende ontwikkelaar zijn snode plannetjes te laten uitvoeren. Want ze mogen het niet gratis uitbrengen als het niet naar jou wens is, maar ook geen geld extra vragen als het niet naar jou zin is."
Snode plannen? Ik zit niet bij DLC-conspiracy-club van gamers.
DLC is blijkbaar nooit "op voorhand klaar, als het pas 6 maand na release uitbrengt
Oh wee als je op voorhand durft zeggen dat je het zal uitbrengen... -_-
"Want ze mogen het niet gratis uitbrengen als het niet naar jou wens is, maar ook geen geld extra vragen als het niet naar jou zin is"
Beweer ik dan ergens dat ze NIETS extra mogen uitbrengen al-dan-niet tegen betaling
Nee
Nogmaals, waar voor men geld
Als de live-service die volgt op mijn full-priced game op een early acces lijkt, forget it...
vb. (die ik dus gekocht heb), Battlefront 1&2 en Destiny 2
(waarom niet destiny 1, omdat destiny 2 zowaar op vlakken een stap terug was die features miste die reeds er waren in deel 1 alsook dat ze zaken die reeds in D1 zaten er zowaar niet in deel 2 staken).
Betalende DLC, staat het me aan koop ik het al-dan-niet afgeprijsd
Zo niet koop ik het niet, maar verbied niemand het wel te kopen of dat het gemaakt wordt
Hoe BF4 het heeft gedaan is mss nog het schoonste vb van al
Van mij mag alles gratis zijn, maar ik EIS een degelijk basiscontent als het product verkocht wordt als "afgewerkt" los dat er nadien extra content komt en de basis moet voldoende content bevatten (relatief begrip natuurlijk, maar als je merkt dat een vervolg stappen terug neemt tov zen voorganger... -_- )
Geplaatst op 2019-03-26 16:51:00
Trouwens, is spreken over early acces niet wat overdreven? Als ik een early acces Spel speel Heb je echt vaak een buggy spel. Niet zozeer beperkte content maar meer met de physics en de grafische kant.
Het grote probleem is dat DICE niet echt hoort afgekraakt te worden. Er is een rede waarom deze ontwikkelaar zo groot is als hij nu is. Niet door slechte producten af te leveren hè?
Er is nog altijd de grote leider hier die de touwtjes in handen heeft. Als EA zegt dat het spel dan af moet zijn, dan heb je te luisteren.
Is net zoals bij kleine zelfstandigen en grote bedrijven. Als je ne zelfstandige dakwerken voor een par gunsten vraagt gaat die graag luisteren en u helpen. Vraag je hetzelfde aan een groot bedrijf kan je er naar fluiten!
Het systeem bij ons in de bouw is net hetzelfde als die in de gamesector. Je hebt altijd de grote heren die alles beslissen en de kleinere man die het zo moet uitvoeren.
Geplaatst op 2019-03-26 15:43:01
DICE is niet "klein" (denk ik toch?)
Als ze hun mond opentrekken en waarschuwen voor praktijken en kan (nadien) DICE de paraplu opentrekken
Battlefront 2 launch-debacle?
Eerste jaar (maanden?) van BF4
Activision met Destiny 2: BETALEN voor one time skins uses...
Deus Ex Mankind Divided, MT's toegevoegd omdat SE het wou...
Developper heeft het gezegd
Ik ga niet stellen dat dat BFV onspeelbaar bij launch was
Maar hoelang bestaat DICE al
Hoeveel jaar ervaring
Hoeveel jaar ervaring met de laatste Frostbite-engine? Hun EIGEN ontwikkelde engine btw...
Als het zo lijkt dat ik alleen met de vinger naar de DICE wijs, mijn excuses
Helemaal niet de bedoeling
Want de grote verantwoordelijkheid blijft bij de uitgever die toch IETS als kwaliteitscontrole zou moeten doen
En niet louter een releasedeadline geeft met mentaliteit: "we patchen wel waar nodig na launch op basis van 'feedback' " (Anthem...)
Edit:
Want dat is nu wat voor mij een EA AAA-product is, een product dat uitgebracht wordt dat onvoldoende afgewerkt is
Geplaatst op 2019-03-26 16:59:56, bewerkt op 2019-03-26 17:01:41
Om het gratis EA-live service probleem aan te kaarten
https://youtu.be/64QK2iM85nA
Mensen betalen volle pot hiervoor en...
jha, zie men comment omtrent EA
Geplaatst op 2019-03-27 15:42:09