Quantic Dream krijgt investering van NetEase, gaat multiplatform
Quantic Dream, dat we kennen van Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human, heeft aangekondigd dat het een investering heeft gekregen van het Chinese NetEase. NetEase krijgt zo aandelen van Quantic Dream in handen, maar om hoeveel het gaat, is niet bekend. Het zal alleszins wel om een minderheid gaan.
Quantic Dream zal onafhankelijk blijven werken, maar met de hulp van NetEase zou het zich wel verder kunnen ontwikkelen als internationale studio met meerdere actieve franchises, wat mogelijkheden biedt in de toekomst. Zo zou de studio weer multiplatform gaan ontwikkelen, terwijl het de laatste 12 jaar PlayStation exclusives maakte.
NetEase is geen kleine speler in China. We kennen het bedrijf ook als de ontwikkelaar van Diablo Immortal.
Multiplatform klinkt goed, NetEase niet echt
Geplaatst op 2019-01-29 20:41:21, bewerkt op 2019-01-29 20:42:11
nergens in het artikel wordt enige vermelding gemaakt van het "haten" van multiplatform. Gissen om gaten te vullen is nooit goed...
Geplaatst op 2019-01-29 23:20:27
Gaat
Geplaatst op 2019-01-30 02:18:27
gaat ipv haat? :p
Geplaatst op 2019-01-30 00:29:36
@Jay ;)
Geplaatst op 2019-01-31 12:52:13
Voor mij heeft David Cage afgedaan. Heavy Rain was goed en vernieuwend. Beyond was zwak en hetzelfde. Detroit vond ik ronduit slecht. Hij vernieuwt niet, zijn gedrag is volgens de geruchten niet aanvaardbaar.
Ze zouden beter iemand anders aan het hoofd zetten, die durft de zwakke gameplay (joystick naar boven om venster open te doen, doe de afwas, ruim de kamer op, ...) weg te gooien en een sterk verhaal met moderne controls te maken.
Geplaatst op 2019-01-30 02:25:00
Detroit slecht? We hebben precies verschillende games gespeeld.
Geplaatst op 2019-02-18 23:37:04
Het is mijn mening. Ik heb het zelfs niet volledig uitgespeeld (ik denk 80% gespeeld).
Het verhaal was niet origineel. De dialogen waren imo zwak. Er zaten vreemde onlogische wijzigingen in. Gameplay mechanics waren zwak en outdated.
Ik zie geen enkele reden waarom men niet met moderne 3d person controls zou kunnen werken.
Cage is vergelijkbaar met Molyneux voor mij. Bij Beyond was er de PR stunt dat het script 1000 pagina's was. Dat bleek echter volledig vals te zijn omdat in die 1000 pagina's zowat alles was opgenomen, van artwork tot flow charts. Met Detroit was het terug hetzelfde. Het script is 2000 pagina's. Opnieuw bs.
Wat vond jij goed aan het spel?
Geplaatst op 2019-02-19 00:49:03