Voormalig CEO geeft ontwikkelaars schuld voor falen Overkill's The Walking Dead
Toen Bo Andersson als CEO (noodgedwongen) opstapte als CEO van Starbreeze, dat op een faillissement lijkt af te stevenen als het niet snel aan geld geraakt, stuurde hij nog een afscheidsmail naar alle werknemers. Daarvan zijn nu stukken naar buiten gekomen en blijkbaar wees Andersson met de vinger naar ontwikkelaars en gaf hij hen de schuld voor het falen van Overkill's The Walking Dead, een flop waardoor de studio nu in zware problemen zit.
Andersson zei om te beginnen dat hij zelf grote offers heeft gebracht. Zo zou hij de afgelopen twee tot drie jaar 100 uur per week hebben gewerkt en in een scheiding zijn verwikkeld geraakt, waarbij hij ook het hoederecht over zijn kinderen zou zijn kwijtgespeeld. Ook zegt hij "all my money" te zijn verloren, maar wat hij daar precies mee bedoelt, is niet duidelijk. Toen hij nog CEO was, verkocht hij voor 1,8 miljoen euro aan aandelen, iets waarvoor hij ook verdacht werd van insider trading.
Verder in de mail haalt Andersson aan dat uiteindelijk minder en minder ontwikkelaars bereid waren om zich extra in te zetten voor Overkill's The Walking Dead, waardoor het moeilijk werd om nog kwaliteit af te leveren. Andersson legt de schuld dus duidelijk bij de ontwikkelaars en niet bij zichzelf als CEO.
Huidig CEO Mikael Nermark verdedigt zijn werknemers en zegt dat iedereen meer dan bereid was om, indien nodig, een extra inspanning te leveren, wat ook gebeurde.
Oei, er is iemand die geen verantwoordelijkheid kan dragen...
Geplaatst op 2019-01-29 14:13:32
De game was gewoonweg slecht en iedereen zag het aankomen. De gameplay (die zeer laat naar buiten werd gebracht) was de meest basic shit ooit en was niet meer dan een Payday 2 zombie mod.
Geplaatst op 2019-01-29 18:13:43
Starbreeze developers were tasked with rebuilding The Walking Dead in Unreal, but most of the staff did not know Epic's engine well - or at all. It meant there were developers learning how to use Unreal while they were using it to build a game.
90% van de developers had geen ervaring met de Unreal Engine en moesten een spel uitbrengen in 18 maanden..
Geplaatst op 2019-01-29 18:21:20