CI Games geeft toe dat het Sniper Ghost Warrior 3 heeft verknoeid
Sniper Ghost Warrior 3 werd verschillende keren uitgesteld alvorens eind april eindelijk te verschijnen, en dan nog was het zonder multiplayer. Ook op andere vlakken liet de game te wensen over. Technisch had de game immers heel wat mankementen, niet alleen wat bijvoorbeeld bugs betreft, maar ook frame rate. Daarnaast had de game ook minutenlange laadtijden.
Kortom: geen mooi plaatje, en dat geeft CI Games nu ook toe. In een mededeling die naar de pers werd gestuurd zegt de studio dat het te veel hooi op de vork genomen heeft wat Sniper Ghost Warrior 3 betreft. Men wilde een AAA open-world shooter maken, maar misrekende zich qua tijd en budgetten in relatie tot de grootte van de studio en de ambitie die men voor de game had. Het gevolg is dat men zich niet op slechts enkele zaken heeft gefocust om die vervolgens erg goed te doen, maar dat men op veel verschillende zaken moest focussen die vervolgens allemaal ondermaats werden uit- en afgewerkt.
Over een compensatie voor spelers wordt vooralsnog niet gesproken, en sowieso blijft het natuurlijk erg dat men pas na de release met een mea culpa komt, maar CI Games heeft naar eigen zeggen ook geleerd uit deze periode. Het resultaat is dat men voor een nieuwe tactische shooter niet meer voor open-world kiest. Daarnaast werd beloofd dat Sniper Ghost Warrior 3 verder ondersteund zou blijven worden met updates en nieuwe content.