Gearbox zet samenwerking met G2A stop
De samenwerking tussen Gearbox en het controversiële G2A wordt stopgezet. Na de ophef rond de samenwerking had Gearbox enkele veranderingen geformuleerd waartoe G2A zich binnen een bepaalde tijd moest toe engageren, maar de deadline daarvoor van Gearbox werd overschreden en dus zegt de uitgever de samenwerking op. Blijkbaar had G2A 24 uur de tijd gekregen van Gearbox om zich te engageren en dat is dus niet gebeurd.
Op zich is het niet meteen een verrassing dat G2A niet is ingegaan op de eisen van Gearbox. De samenwerking was om te beginnen voor de verkoop van een erg beperkt aantal Collector's Editions, terwijl de veranderingen die Gearbox eiste doorvoeren een veel grotere impact zouden hebben op G2A dan het niet doorgaan van de samenwerking. Voor G2A waren het dus sowieso al zware eisen en 24 uur is dan niet echt veel tijd om erover na te denken. Het ziet er dan ook naar uit dat Gearbox vooral de slechte PR wilde counteren door zich zodanig op te stellen dat de samenwerking hoe dan ook zou worden stopgezet, waardoor het zijn gezicht wat kon redden.
Het valt nu wel nog af te wachten hoe makkelijk het in de praktijk is om de gemaakte afspraken tussen Gearbox en G2A op te schorten. Mogelijk zal Gearbox toch een of andere compensatie moeten voorzien aangezien zij de partij zijn die zich terugtrekt uit de samenwerking. Bovendien zou het kunnen dat in de praktijk voor G2A niet veel verandert, aangezien de rechten op Bulletstorm (waar het in dit geval over gaat) volledig bij ontwikkelaar People Can Fly liggen. Die studio zou dan ook kunnen beslissen om de samenwerking tussen Gearbox en G2A gewoon integraal op eigen houtje over te nemen. Gezien de slechte PR die dat met zich meebrengt is die kans echter klein.