HTC erkent gebrekkige Europese lancering van HTC Vive
In een blogbericht heeft HTC gereageerd op de problemen waar de Europese lancering van de HTC Vive mee af te rekenen heeft. HTC had lang niet gereageerd, maar erkent nu toch de problemen en geeft ook wat meer uitleg.
Een van de grootste problemen betreft bestellingen via een kredietkaart. Heel wat mensen die via kredietkaart hun HTC Vive wilden betalen, kregen maar geen verzendbevestiging, terwijl mensen die via PayPal betaalden wel een verzendbevestiging kregen. Dit komt omdat een betaling via PayPal meteen wordt uitgevoerd, terwijl bij een betaling via kredietkaart het bedrag wordt gereserveerd en pas effectief wordt overgemaakt wanneer het bestelde product verzonden wordt. Het probleem is echter dat dit bedrag niet altijd oneindig lang gereserveerd blijft, dus in veel gevallen is het opzij houden van dat geld gewoon vervallen. Doordat het sowieso al lang duurde alvorens de headsets verzonden werden, zijn sommige reservaties dus vervallen, zonder dat de klanten het wisten, waardoor het leek alsof hun HTC Vive maar nooit verzonden werd, terwijl HTC langs de andere kant maar bleef wachten op een betaling.
HTC raadt aan om contact op te nemen met de klantendienst indien je denkt dat jij in een dergelijke situatie zit. HTC belooft verder dat het voortaan beter zal communiceren en raadt mensen aan om de blog te volgen. Het zal klanten waarvan het weet dat er mogelijk een probleem is met hun betaling ook persoonlijk contacteren.