Patch brengt betere prestaties voor PS4-versie Firewatch
Firewatch lanceerde een tijdje geleden voor zowel pc als PS4, maar bij die laatste versie lieten de technische prestaties hier en daar wat te wensen over. Veel pop-in en problemen met de frame rate zijn slechts enkele zaken die meteen wisten op te vallen. Al snel werd door ontwikkelaar Campo Santo beterschap beloofd en die lijkt er nu ook te zijn, dankzij een patch die is gelanceerd voor de PS4-versie.
De patch zou de prestaties van de PS4-versie aanzienlijk verbeteren, onder meer wat frame rate en de soms vreemde loading issues betreft. Dat gezegd zijnde is nog niet alles zoals men het wil hebben en daarom wordt er nog verder gewerkt aan verbeteringen. Zo wil men de game nog naar een nieuwe versie van Unity brengen, nieuwe ondertitels voorzien en meer. Een ETA voor die nieuwe verbeteringen is er niet. De huidige patch brengt het onderstaande:
- Draw distance and shadow render distance have been improved, which should remove significant texture popping.
- Streaming loading and unloading has been significantly adjusted with extra safeties so you should no longer see loading happen right in front of you.
- We got Unity to fix a very rare hang that could occur when loading and unloading scenes.
- Many instances of unstable framerate have been improved.
- Auto-saves are now far less frequent, as they were causing the worst framerate hitches we have been seeing.
- Several places where people were escaping the world or getting stuck in collision have been refined. Also, if you are stuck in an endlessly falling state, the game will attempt to put you back, either through loading the last save or respawning Henry aboveground.
- Various cases where you were able to interrupt or break your current quest have been safeguarded.