Volgende Remedy-project zal TV-geïnspireerde focus behouden
Stilaan komt Quantum Break, het nieuwste project van Remedy, naar zijn release gekropen en dus kan het vizier ook weer naar de toekomst gericht worden. Dat volgende project, wat het ook moge zijn, zal sowieso weer gebruik maken van datgene wat al in Alan Wake en in Quantum Break zat, met name de structuur die door televisieshows vaak gehanteerd wordt.
"We hebben altijd de grens willen verleggen qua verhalen binnen gaming. Games zijn bedoeld als plezier, maar zijn ook een ongelooflijk krachtig medium om geweldige verhalen over te brengen, om ervaringen over te dragen", zegt de art director, Saku Lahtinen. Zowel Alan Wake als Quantum Break hebben dan ook inspiratie gevonden bij televisieshows over hoe die hun verhaal overbrengen en die kennis wil men dan ook verder uitdiepen in een nieuw project. "Onze volgende game zal waarschijnlijk een evolutie zijn van die getrokken lessen en niet zozer een poging om weer nieuw gebied te gaan veroveren." Men lijkt dus de verworven technieken te willen verfijnen om zo een nog betere game te kunnen voorschotelen.