EA: Grootste uitdaging voor VR is grootte van de markt
Volgens Blake Jorgensen, de Chief Financial Officer bij EA, is het bedrijf nog voorzichtig als het over virtual reality gaat. Zo zijn er al heel wat partijen die iets met virtual reality hebben gemaakt of bezig zijn met de technologie, maar er komt weinig uit de hoek van EA wat VR betreft.
"Er zijn nog wat uitdagingen, met de grootte van de markt als belangrijkste uitdaging. Wij maken geen games voor Wii en Wii U meer omdat die markt te klein is. Hetzelfde geldt voor de PS Vita, ook omdat die markt te klein is. Het draait dus allemaal om de grootte van de markt", zegt hij. Daarbij wordt wel al rekening gehouden met het medium, maar men verwacht toch nog verschillende jaren te moeten wachten om een aanzienlijke markt te kunnen aanspreken. "Het kan goed zijn dat we eerst andere toepassingen zien voor VR, vooraleer het echt losbarst binnen de gamingwereld", stelt hij. Over meer dan 5 jaar ziet hij zeker een toekomst voor VR weggelegd binnen de gamesindustrie.