Star Citizen-maker over "feature creep"-kritiek: "Bullshit"
Qua inkomsten moet men bij Star Citizen niet meteen vrezen. Met meer dan 80 miljoen dollar aan donaties en steun kan er een hele poos gewerkt worden aan de ruimtegame. Toch is het zo dat er ook wel wat kritiek te horen is omdat het wel heel erg traag gaat qua ontwikkeling en er schijnbaar geen schot in de zaak komt. De FPS-module werd "voor onbepaalde duur" uitgesteld, maar zou dan toch "binnen een paar weken" beschikbaar zijn.
Doordat men te veel features in de game wou proppen, vinden sommigen dat de kwaliteit eronder zou lijden. Het project wordt dan ook als "feature creep" omschreven, omdat de hoeveelheid features de ontwikkeling tergend traag doen gaan. Dat is iets dat Chris Roberts niet laat zeggen over zijn game. "Sommigen willen dat we een kleinere, minder vooruitvarende game zouden maken, om het toch maar sneller te kunnen uitbrengen en artificiële deadlines te kunnen halen."
Hij omschrijft het project ook als veel grootser dan in 2012 werd gedacht, maar dat dat geen slecht teken is."Natuurlijk is "feature creep" een zorg en we zijn er ons ook van bewust. De game uitbouwen om alle stretchgoals te kunnen halen is geen feature creep!" Zo werden er ook al geen stretch goals meer toegevoegd, om zo meer op de game te kunnen focussen. Kort gezegd omschrijft hij de klachten over feature creep als "bullshit".