Bungie past alle wapens in Destiny aan
Wie geruime tijd Destiny speelt, ziet op de duur een heleboel identieke wapens voorbijkomen bij medespelers en tegenstanders. De Gjallarhorn en de Ice Breaker zijn twee voorbeelden van zulke gegeerde wapens, maar vanaf september is de pret er deels af bij deze wapens, want dan komt patch 2.0 uit, met verstrekkende gevolgen.
Bungie zal immers een heleboel wapens afzwakken en ook een aantal wapens versterken om zo de balans wat meer gelijk te trekken. Auto-rifles krijgen bijvoorbeeld al extra's, terwijl hand cannons dan weer afgezwakt worden. De lijst is behoorlijk lang (en kan je via de bron lezen), maar hieronder vind je al een aantal belangrijke punten.
Auto-rifles
- Increase base damage
- Start damage falloff closer to the player to emphasize its role as a close to medium range weapon
- Small reduction in base stability. Landing shots at optimal range is unaffected, but repeated precision hits require more weapon control to land consistently
- Boost damage by 10% against AI combatants
Hand cannon:
- Start damage falloff closer to the player to limit long range lethality
- Small reduction in ADS accuracy, targeted at making long range snap-shooting less reliable
- Reduce final accuracy when firing from hip
- Fast firing from hip is less reliable
- Reduce magazine size for all base inventory stats
- Reduce base Optics (zoom) for all Hand Cannons
- ADS now grants more width in favor of depth