DeNA verwijst naar Kim Kardashian game voor deal met Nintendo
Enkele maanden geleden werd een samenwerking tussen Nintendo en DeNA aangekondigd voor het maken van mobiele games die gebaseerd zijn op het IP van Nintendo. Het moest er natuurlijk eens van komen en de aandelen van Nintendo schoten qua waarde meteen de hoogte in, maar gamers staan uiteraard nog steeds met knikkende knieën af te wachten wanneer het om mobiele games gaat, en niet onterecht. Nieuwe uitspraken van Shintaro Asako, CEO van DeNA, lijken ook niet meteen een geruststelling te bieden.
Asako verwees namelijk naar de mobiele succesgame Kim Kardashian: Hollywood om de aard van de samenwerking tussen DeNA en Nintendo te beschrijven. Dit zal veel gamers meteen doen huiveren natuurlijk, aangezien de game van Kim Kardashian volgepropt zit met microtransacties en reclame. Het is echter niet de aard van de game zelf waar Asako naar verwijst, maar wel naar de productie erachter. Volgens Asako brengt de game namelijk twee belangrijke dingen samen: een goed achterliggend technisch ontwerp en een sterk merk, en het is dat wat ook zou moeten gebeuren bij de samenwerking tussen Nintendo, dat het sterke merk voorziet, en DeNA, dat de technische kennis in huis heeft voor sterke mobiele games.
Hoe het uiteindelijk gesteld zal zijn met de mobiele games van Nintendo zal de toekomst natuurlijk moeten uitwijzen.