Ubisoft: "Situatie rond Watch Dogs heeft onze aanpak veranderd"
Watch Dogs was eigenlijk het startschot bij Ubisoft van een mindere periode qua releases, vooral op vlak van bugs en graphics. Zo kreeg men het zwaar te verduren toen bleek dat de oorspronkelijke beelden van Watch Dogs er niet meteen hetzelfde uitzagen als de game bij release. Ubisoft zegt echter wel geleerd te hebben uit de reacties die men toen kreeg.
"Voor E3 2015 hebben we gezegd dat de games speelbaar moesten zijn, dat ze konden draaien op de toestellen. Als we iets laten zien, vragen we aan het team om het speelbaar te maken, zodat de gamers meteen kunnen zien wat het is en hoe het is. Dat hebben we geleerd uit de Watch Dogs-ervaring: als het niet gespeeld kan worden op het toestel, dan is het een risico", zegt Ubisoft. Toch wil Yves Guillemot nog even een lans breken voor de game. Zo was het een enorme uitdaging om een game van die grootte te bouwen voor een eerste telg in de reeks. "Het is gewoon zo complex: naadloze multiplayer, verbindingen met tablets en mobiele toestellen en zoveel meer zaken - het was misschien net dat tikkeltje te veel voor een eerste game."