FPS module voor Star Citizen voor onbepaalde duur uitgesteld
Ruimtegames zijn tegenwoordig weer in en dat is ook bij Star Citizen zo, een game die de ene miljoenenmijlpaal na de andere lijkt te halen. Ondertussen was men ook begonnen aan een FPS-deel voor het spel, maar dat zal toch tijdelijk niet meer lukken. Robert Space Industries heeft immers laten weten dat het FPS-luik, gekend als Star Marine, "niet kan tippen aan wat we met Star Citizen willen bereiken".
Om die reden zal de module ook weer naar de tekentafel gaan en wordt het dus voor onbepaalde tijd uitgesteld. Blijkbaar gaat het vooral om "technische en gameplaygerichte problemen" die roet in het eten gooien. Men gooit er nu wel extra middelen tegenaan, maar men wou ook geen datum op de module plakken om zo geen druk te ervaren en rustig verder te kunnen werken. Wel is het zo dat het de ontwikkeling van Star Citizen op zich niet al te erg zal beïnvloeden. Het FPS-luik heeft wel invloed op andere delen van het spel, dus men wil het goed doen, zodat de rest van het spel ook kan profiteren van de vooruitgang in deze module.