World of Warships-fans kwaad omwille van Humble Bundle-fout
Update:
Wargaming heeft de staart ingetrokken en bevestigd dat "zij die de Humble Bundle E3 Digital Ticket gekocht hebben voor World of Warships-codes, de Murmansk binnenkort zullen krijgen". Daarmee geeft men het premium vaartuig toch, zoals eerst werd geopperd in de communicatie.
Oorspronkelijk:
“those of you who purchased and redeemed the Humble Bundle E3 Digital Ticket codes for World of Warships will be credited with the Murmansk shortly”
Humble Bundle en Wargaming hadden blijkbaar een overeenkomstje gesloten om fans van World of Warships iets extra te bieden. Wie wat geld neertelde, kon wat in-game items krijgen en klaarblijkelijk die extra's ook houden eenmaal de closed bèta overging naar een open bèta.
Nu blijkt echter dat het niet klopt en dat die zaken helemaal niet kunnen worden bijgehouden. "We wilden deze samenwerking met Humble Bundle gebruiken om een aantal premium World of Warships-schepen te laten zien en donaties te verkrijgen voor liefdadigheid", zegt men nu. Het betere schip dat je kon krijgen, de Murmansk, zal ook niet overgedragen worden naar de open bèta. Dit leverde dan ook bijzonder veel reactie op, waarbij het bedrijf ook beschuldigd wordt van fraude, misleiding. Wargaming ontkent echter enige fout en had de volgende reactie veil:
Being involved with Humble Bundle, an organization that supports a wide range of charities such as the ESA Foundation, Child’s Play, and Video Game History Museum are a noble cause, and one we’ve always wanted to be a part of. Unfortunately, we bungled this first-time effort. This is on us, not Humble Bundle.
Last week we said you’d get the Murmansk on your accounts after we went into Open Beta. That was incorrect; we had only ever intended to treat this partnership with Humble Bundle as an opportunity to preview premium World of Warships content and to help drive donations to charity.
While we were quick to work with Humble Bundle to revise messaging on their web portal on June 17, we neglected to revise our own forum thread topic from June 16. Should we have left that thread unaddressed for a week? No. That’s our failing in effectively communicating back to you.
We screwed up, plain and simple, and we hope you understand that we’re sincerely sorry. This was never our intention and we hope that you can forgive us for this blunder.