Inkomsten uit mobiele games nemen stevig toe voor Square Enix
Square Enix heeft zijn resultaten voor het boekjaar 2015 voorgesteld en die schetsen een relatief mooi plaatje voor de uitgever. De inkomsten uit mobiele games bedragen ongeveer 327 miljoen euro, terwijl "traditionele" games voor pc, consoles en handhelds, inclusief de digitale titels, ongeveer 328 miljoen euro opleverden. De MMO-inkomsten lagen dan weer rond de 172,5 miljoen euro. De winst kende een stijging van 49% tegenover vorig jaar.
Opvallend is hoe goed de mobiele games van Square Enix het doen. De voorgaande jaren haalden die amper de helft van de inkomsten van de traditionele games, maar voor het boekjaar 2015 kunnen de mobiele games en traditionele games voor het eerst echt als gelijkwaardige componenten beschouwd worden wat de inkomsten betreft. Voor de toekomst is Square Enix dan ook van plan om nog meer "blockbuster mobile games" uit te brengen, al worden ook het traditionele en het MMO-segment niet vergeten.
De MMO-inkomsten wil men verder op peil houden door de uitbreiding voor Final Fantasy XIV die er zit aan te komen en voor de traditionele games hoopt men enkele grote releases na elkaar te kunnen realiseren. Dat verklaart mogelijk ook de positieve vooruitzichten voor het boekjaar 2016, waarin titels als Just Cause 3, Rise of the Tomb Raider en Deus Ex: Mankind Divided zouden verschijnen.