Sega boekt verlies, meer focus op digitale en mobiele games
Sega heeft zijn financiële resultaten voor het boekjaar 2015 voorgesteld en ze zijn niet meteen om over naar huis te schrijven. Sega boekte namelijk een verlies van omgerekend ongeveer 84 miljoen euro, wat voor een deel te verklaren is door de kosten die een herstructurering met zich meebrengen. Verder presteerden enkele games onder de verwachtingen.
Alien: Isolation ging 2,11 miljoen keer over de (virtuele) toonbank, wat op zich niet slecht is, maar van een AAA-game wordt toch meer verwacht. Bovendien kan een groot deel van de verkoop exemplaren met korting betreffen. Van Football Manager 2015 werden 810.000 stuks verkocht en Sonic Boom moet het stellen met 620.000 stuks.
Hoewel Sega van plan is om dit boekjaar, dat eind maart 2016 afloopt, 20 games buiten Japan te lanceren, en hoewel de feitelijke verkoop van games is toegenomen, wordt de markt van fysieke games toch als minder belangrijk gezien. In plaats daarvan wil Sega nog meer focussen op digitale en mobiele games op basis van het freemium model. Het geld dat daarmee binnengehaald wordt, kan gebruikt worden om AAA-titels voor hardcore gamers te bekostigen, al is het niet bevestigd dat dit inderdaad de bedoeling is van Sega.