DOOM-bedenker: "Mod-makers moeten geld kunnen verdienen"
John Romero is mee verantwoordelijk geweest voor games als DOOM, Quake en Daikatana en heeft dus al heel wat jaartjes in de gamesindustrie op zijn teller staan. Gezien de recente hetze rond de Skyrim-mods die betalend konden worden gemaakt, werd hem ook gevraagd om zijn mening.
Hij zegt dat id Software ooit hetzelfde systeem van plan was, maar het nooit heeft doorgevoerd. "Ik heb altijd geloofd dat mod-makers geld zouden moeten kunnen verdienen met hun verzinsels. Toen we in 1995 met Quake bezig waren, wilden we een bedrijf oprichten, genaamd id Net - een portaal waarop spelers de mods van andere spelers konden uitproberen. Id Software zou de mods zelf uitkiezen en we zouden de maker betalen voor de traffiek die het opleverde." Dat plan werd dus uiteindelijk overboord gegooid omdat alle middelen in de game zelf werden gestoken.
"Ik vind nog altijd dat bedenkers beloond moeten worden voor hun harde werk. Dat doen we binnen gamesbedrijven ook, dus waarom zou dat anders zijn voor buitenstaanders", besluit hij.