Australië dwingt EA om Origin-terugbetaalbeleid aan te passen
Wie digitaal een game koopt, krijgt veelal te maken met een "we betalen niet terug"-beleid of met een andere vorm van redenering om te verantwoorden dat een digitale aankoop geen terugbetaling kan opleveren. De Europese Commissie heeft dit al aangepakt, maar Valve fietste onlangs rond deze 'problematiek' door een achterpoortje in de wetgeving te gebruiken.
Ook EA heeft een Origin Great Game Guarantee, waarbij je binnen de 24u nadat je bent beginnen spelen (of 7 dagen na aankoop) je EA-game kan teruggeven aan EA via Origin. Toch heeft Australië nu EA op de vingers getikt en geëist dat het aanpassingen zou doorvoeren aan diens Origin-terugbetaalbeleid, iets wat EA ook zal doen. Zo zal het nu terugbetalingen toelaten voor alle 'kapotte' games die na 1 januari 2012 werden gekocht op Origin. "Als je goederen verkoopt in Australië, dan geldt de lokale wetgeving, ook al bevindt het bedrijf zich buiten Australië", verantwoordt de Australian Consumer and Competition Commission de eis.