Toch link met World at War voor nieuwe Call of Duty?
Het teasen en droppen van aanwijzingen voor de nieuwe Call of Duty blijft verder gaan, maar in plaats van meer duidelijkheid te brengen lijken er alleen maar nieuwe vragen en mysteries bij te komen. Zo is er misschien toch een link met World at War, zij het misschien geen al te overtuigende.
And so it begins
Nadat eerder al Snapchat links werden toegevoegd aan Call of Duty: Black Ops II is nu nog een nieuwe update verschenen die nog meer eigenaardigheden toevoegt aan de game. Zo is als boodschap van de dag een afbeelding van een boom te zien met een blauwe filter errond, gelijkaardig aan wat we eerder al zagen, samen met de tekst "And so it begins". Een dergelijk blauwe afbeelding bevatte eerder al een geheim beeld dat zichtbaar werd door er een andere filter over te gooien, en dat is ook nu weer het geval.
Zoals je ziet, verschijnt er een logo of embleem op de achtergrond wanneer de nieuwe filter wordt toegepast. Wat dit te betekenen heeft, valt nog af te wachten, maar er is wel een bedrijf, Watermans Sunscreen, gevonden dat een erg gelijkaardig logo lijkt te hebben. Of dit bedrijf effectief iets met de nieuwe Call of Duty te maken heeft, is echter niet duidelijk.
Atoombom?
De update heeft niet alleen wat toegevoegd, maar ook wat weggehaald, en dan concreet letters en cijfers. Zo werd al snel ontdekt dat de "B" uit "Ballista" was verdwenen, en dat ook de "4" van "AN-94" plots weg was. Hetzelfde geldt voor de "1" wanneer je een "+100" score krijgt voor kills.
Het samenbrengen van deze elementen zou B41 opleveren, hetgeen een referentie zou kunnen zijn naar de atoombom die de VS on de jaren '60 introduceerde. Inmiddels is echter gebleken dat ook de "7" van "MP7" en een "L" van "Double Kill" verdwenen zijn, dus B41 als aanwijzing is misschien toch niet helemaal correct. Misschien blijkt dat er nog meer letters en cijfers verdwenen zijn, maar voorlopig zijn het dus B, L, 1, 4 en 7 die bekend zijn.
World at War?
Activision en Treyarch zijn inmiddels ook begonnen met het aanpassen van banners etc. voor hun sociale mediakanalen van Call of Duty. Zo is er een nieuwe header voor Twitter. Op zich geeft die niet veel weg, maar de gensters/vonkjes doen wel wat denken aan het artwork van Call of Duty: World at War. Op zich betekent dit natuurlijk niets, maar misschien is het wel te opvallend om louter toeval te zijn. Of niet, natuurlijk, want misschien is dit gewoon een effect waar Treyarch graag gebruik van maakt. Met andere woorden: verder afwachten.