Capcom hoopt 10 jaar verder te kunnen met Deep Down
Teruki Miyashita, die bij Capcom onder meer management producer is voor Deep Down, heeft tijdens ene interview wat informatie gegeven over de planning die Capcom heeft voor de game. Kort gezegd komt het erop neer dat men wel een visie op lange termijn heeft, maar dat die visie ook erg flexibel zal zijn en dus vatbaar voor veranderingen.
Capcom zou zelf al een visie ontwikkelen voor zijn grote online games, waaronder Deep Down, voor de komende 10 jaar, maar gaandeweg kunnen er drastische aanpassingen aan die planning worden doorgevoerd. Men wil namelijk in de beginjaren goed kijken en luisteren naar de feedback van spelers, en op basis daarvan plannen bijsturen. Vinden spelers bijvoorbeeld maar drie van de vijf kernfeatures van een game echt goed, dan kan Capcom beslissen om met die drie features verder te gaan en de twee overige features te laten vallen of stevig te hervormen.
Deep Down is een online co-op dungeon crawler die voorlopig enkel bevestigd is voor een release in Japan, maar het is redelijk zeker dat de game ook voor het Westen wordt klaargestoomd. Eerder dit jaar werd wel duidelijk dat het op Deep Down nog wel een tijdje wachten zal zijn.