Virtual reality headset van Razer krijgt ingebouwde motion controls
Razer en Leap Motion hebben een samenwerking aangekondigd waardoor de Leap Motion-technologie geïntegreerd wordt in OSVR (open-source virtual reality), het virtual reality project van Razer. Motion tracking werd sowieso al ondersteund, maar tot nu toe moest een extra Leap Motion-accessoire aan de virtual reality headset gekoppeld worden. Een nieuwe versie van de headset zou de technologie dus al ingebouwd hebben, waardoor geen extra accessoire meer nodig is. Deze nieuwe versie, met ingebouwde motion controls, is wel optioneel voor klanten, dus ze kunnen indien gewenst ook een headset zonder de motion controls aanschaffen.
OSVR werd begin dit jaar onthuld en is voornamelijk bedoeld voor ontwikkelaars die virtual reality games en toepassingen willen ontwikkelen. De gewone consument kan er dus in principe niet mee aan de slag. OSVR voorziet een open platform waarmee ontwikkelaars makkelijk virtual reality content kunnen ontwikkelen voor verschillende virtual reality hardware die wel voor de consument beschikbaar zal zijn, zoals de Oculus Rift, Project Morpheus en HTC Vive. Razer wil zo een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van virtual reality, hetgeen ook de verkoop van nieuwe accessoires van Razer zelf ten goede zou moeten komen.