The Order: 1886-maker: "Game heeft te kampen met haat"
Er gaan heel wat verhalen de ronde over de lengte van The Order: 1886 en dat is natuurlijk ook iets dat bij de makers terechtkomt. In een interview spreekt men onder meer over de lengte van de game en hoe mensen erop gereageerd hebben tot nu toe. Over de lengte van hun game hadden ze het volgende te melden:
"Ik denk niet dat je over kwantiteit kan praten zonder kwaliteit erin te betrekken. Onze game focust enorm op alle vlakken, zoals gameplay, verhaallijn en meer. Er zit geen filler in, gewoon een rollercoaster aan variatie, verrassingen en geen grinding. Elke ontmoeting in de game zal je nieuwe zaken aanbieden en vijanden. Als je een steak eet van 100 dollar en het is de beste steak ooit, maar slechts 200 gram, tegenover de slechtste steak ooit die je mag blijven eten. Dan is de vraag welke van de twee het beste is en dat hangt ook af van wie je bent. Ik zeg dat niet om te polariseren, maar om de vraag te stellen waarom alles eerst en vooral op kwantiteit gebaseerd wordt.
"We hebben een ongelooflijke haatcampagne bij onze game, ongeacht wat er gebeurt. Mensen zoeken iets om te kunnen gebruiken, een reden om het te kunnen haten. Ik ben benieuwd wat mensen vinden die het spel echt gespeeld hebben, hoe zij ten opzichte van de kwaliteit en kwantiteit staan. Ik denk dat de meeste mensen tevreden zullen zijn." Men benadrukt dat de game zowat dezelfde lengte heeft als andere games in dit genre, maar dan "waarschijnlijk met meer kwaliteit". "Het vergt meer moeite om iets positiefs te zeggen dan om iets negatiefs te zeggen en mensen doen graag mee met de trend om negatief te doen. [...] Ik vind het erg dat sommige mensen meedoen met dit nieuw type ecosysteem, gecreëerd door het internet, dat alles zo negatief bekeken moet worden. Ik wil dat die mensen gewoon zelf hun mening kunnen vormen op basis van wat ze zelf kunnen ervaren."