Nieuw IP is "meest ambitieuze" wat Telltale ooit heeft gedaan
Bij Telltale Games hebben ze heel wat verschillende projecten lopen, gaande van The Walking Dead, over Game of Thrones en Tales from the Borderlands, tot Minecraft: Story Mode. Het grootste deel van die projecten is evenwel op basis van licenties, en dus IP's die niet van Telltale zelf zijn. Eigen IP's zijn dan ook eenstuk minder talrijk. ector: Badge of Carnage en Nelson Tethers: Puzzle Agent waren wel originele IP's, maar voor die games was Telltale enkel uitgever en geen ontwikkelaar. Op die manier is Telltale Texas Hold'Em eigenlijk het enige originele IP dat de studio zelf heeft, maar onlangs werd onthuld dat men daar verandering in wil brengen en dat Telltale werkt aan een nieuw, eigen IP.
Veel is er natuurlijk nog niet geweten over dat nieuwe IP, maar tijdens een recent interview had kersvers CEO Kevin Bruner er wel enkele algemeenheden over te vertellen. Zo liet hij weten dat het nieuwe IP in de loop van de afgelopen 10 jaar eigenlijk gaandeweg is beginnen groeien binnen de studio, en dat men in die 10 jaar heel wat heeft geleerd wat interactieve storytelling betreft. Men leerde wat werkt en wat niet werkt, wat men wil en wat men niet wil, waardoor men uiteindelijk van nul iets kan opbouwen wat hen alle storytelling tools geeft die men nodig heeft voor het nieuwe IP: het juiste verhaal, de juiste setting, de juiste mensen die erbij betrokken worden, etc.
Bruner vertelde voorts dat het nieuwe IP waarschijnlijk het meest ambitieuze is wat de studio ooit heeft gedaan en men kan niet wachten om meer over te project te vertellen en er dingen van te tonen. Nu jammer genoeg is het daar wel nog niet het juiste moment voor, dus op de feitelijke onthulling is het nog wat wachten.