Lead charachter artist Uncharted 4: "Personage kan mee in film"
Je moet vertrouwen hebben in hetgeen je creëert en als je bij Naughty Dog werkt, heb je op dat vlak een reeks games afgeleverd die dat zelfvertrouwen wel enigszins kunnen bevestigen. Frank Tzeng, lead character artist bij Uncharted 4: A Thief's End, gaat nu ook een stapje verder.
"De gamekwaliteit zit dicht bij wat je in films ziet. Kijk naar wat we bij Naughty Dog afleveren", begint hij. Vervolgens verwijst hij naar Nathan Drake en hoe die op het scherm wordt getoverd. "Dit personage kan makkelijk digitaal meedoen in een film. Gebaseerd op de kwaliteit, het detail, de kleur en alle andere zaken die we in het personage gestoken hebben, maakt het eigenlijk een filmpersonage voor mij. Voor mij komen games dan ook steeds dichter bij filmkwaliteit en dat is net wat ik wilde doen."
Hij lijkt daarmee niet te zeggen dat personages zoals Nathan Drake niet zouden opvallen in een gewone film, maar wel dat ze qua CGI al in de buurt komen van wat je in films soms ziet als CGI-beelden. Hij verwacht binnen een paar jaar die filmkwaliteit ook te kunnen bereiken. (bekijk het fragment hieronder, vanaf 51 minuten)