Bungie gaat wapens in Destiny tweaken
Wie al even Destiny speelt, weet dat hij bepaalde wapens moet bemachtigen om snel en kordaat kills aan elkaar te kleven. Bij Bungie houden ze die cijfers goed in de gaten en proberen ze de balans te bewaren, met de nodige tweaks en patches als resultaat.
Zo zal men in Patch 1.1.1 tweaks doorvoeren die sommige wapencategorieën net iets interessanter zullen maken en andere wat zullen afzwakken. Zo wordt de auto rifle (de meest gebruikte categorie) net iets zwakker gemaakt, met 2,5 %. De Pulse rifle (de minst gebruikte categorie) krijgt dan weer een duwtje in de rug, met 9,7 % erbij als basisschade. Hand cannons krijgen een kleine tik qua accuracy en range. De schade van het tweede en derde schot zijn ook wat teruggedrongen.
Fusion rifles krijgen een iets bredere aanvalskracht, maar tegelijkertijd iets minder efficiënt op lange afstand. In de Crucible zal diens munitie wat worden teruggedrongen. Shotguns zijn vooral Crucible-gericht en zullen voortaan 2 keer meer schade doen tegenover niet-Guardians, terwijl ze in de Crucible moeten inboeten qua range en munitie. De overe categorieën worden veelal met rust gelaten, al heeft Bungie wel een uitleg klaar voor de aanpassingen:
We kijken aandacht naar de "kill times" in alle game modi, tegen alle soorten tegenstanders. Als we alle wapentypes gelijk moesten trekken, dan wordt de "time to kill" in elke patch steeds korter. We willen dat die waarde zodanig staat dat je arsenaal dodelijk aanvoelt, maar dat het ook wat drama weet te creëren tijdens je gevecht en je de mogelijkheid geeft om te counteren als je aangevallen wordt.