Sony-baas "haat" jaarlijkse franchises
Elk jaar kunnen we een aantal franchises sowieso al op onze releaselijst zetten, gaande van een hele resem sportgames tot games als Call of Duty en Assassin's Creed. Yushei Yoshida, hoofd van Sony Worldwide Studios, is echter niet meteen te vinden voor deze strategie.
Hij legt uit hoe moeilijk het soms is om marketing en game-ontwikkeling op dezelfde lijn te krijgen, aangezien die eerste groep gericht is op winst, wat soms botst met sequels en uitstel. Vroeger werden sequels vaak aanzien als een tevergeefse uitgave omdat ze bijna nooit de opbrengsten wisten te genereren die de eerste game had. Op een bepaald moment had marketing echter wel oog voor jaarlijkse sequels en vroegen zij dus ook om zulke titels - wat botste met het feit dat game-ontwikkeling eigenlijk steeds langer duurde.
Mensen binnen marketing kennen dat aspect niet zo goed en wijzen dan naar franchises als Call of Duty om aan te tonen dat het wel kan en dat het zelfs winstgevend is, maar Yoshida zegt dat het niet altijd zo werkt en dat hij zelf jaarlijkse releases "haat" en liever had dat ze niet zouden gebeuren.