Ken Levine vertelt wat meer over zijn nieuwe game
Toen Ken Levine zijn studio Irrational Games opdoekte en de BioShock rechten verkocht aan 2K, betekende dat natuurlijk niet het einde van zijn carrière als game designer. Met een klein team richtte hij een nieuwe, vooralsnog naamloze studio op en daar broeden ze al een tijdje op een nieuwe game, waar eveneens weinig over bekend is. Nu heeft Levine evenwel wat meer info over het nieuwe spel gegeven, al blijft het allemaal nog redelijk vaag ook.
Wat de nieuwe game van levine betreft, lijkt er nog niet heel veel vast te liggen, dus het project lijkt sowieso in een nog erg vroege fase te zitten. Wel ziet het ernaar uit dat de game sowieso voor pc zal verschijnen en dat het een first-person game wordt met sci-fi of sci-fi achtige elementen. Ook is de game niet gerelateerd aan een of andere bestaande franchise, dus alles is in principe compleet nieuw.
De nieuwe game zal qua schaal blijkbaar ook erg groot zijn en hier komt Levine opnieuw op de proppen met de term "LEGO narrative", een concept waar hij in het verleden ook al eens over gepraat heeft. Zo'n LEGO narrative houdt in dat het verhaal van de game opgebouwd is uit heel veel verschillende blokjes die op verschillende manieren in elkaar passen, en afhankelijk van de combinatie van blokjes krijg je heel wat verschillende ervaringen.
Het ziet er dus naar uit dat de nieuwe game van Levine een minder van tevoren vastgelegd verhaal zal kennen en dat is alvast een groot verschil tegenover de BioShock games waar Levine zich de laatste jaren mee heeft beziggehouden. Dat spelers hun eigen personage zouden kunnen ontwerpen, is nog een aanduiding dat men gaat voor een erg persoonlijke en voor elke speler op zich unieke ervaring.