Bungie gaat voor minder grinding en eerlijkere economie in Destiny
Luke Smith, lead designer van Destiny, heeft in een thread op NeoGAF wat meer verteld over wat Bungie in petto heeft om Destiny te verbeteren. Samengevat wil men minder grinding en een eerlijkere economie, zodat het spel in zijn geheel ook leuker wordt.
Volgens Smith is er nu nog te veel grinding nodig om in Destiny de echt leuke aspecten naar boven te laten komen, en dus wil men spelers in de toekomst sneller bij die leuke content krijgen, in plaats van dat ze eerst uren moeten grinden. Ook wil men dat bepaalde dingen wat eerlijker verlopen. Zo zou het kopen van zaken via een vendor geen invloed mogen hebben op de gear die aan het einde van een raid krijgt. De filosofie van Bungie omtrent beloningen, loot, drop rates etc. blijft dus evolueren, aldus Smith, vooral op basis van feedback van de community.
Ook zei Smith nog dat men het spelers makkelijker wil maken om snel aan de slag te kunnen met de gear die ze net hebben vergaard. Nu staan shards immers vaak nog tussen spelers en hun nieuwe gear, waardoor ze die nog niet effectief kunnen gebruiken. Ook daar zou dus nog iets aan gedaan worden, al zei Smith ook wel dat dat nog niet voor de volgende uitbreiding, House of Wolves, zou zijn.