Ontwikkelaar Evolve probeert DLC-strategie uit te leggen
De DLC-plannen voor Evolve werden gisteren uit de doeken gedaan en blijkbaar was het voor heel wat mensen moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. Veel DLC dus en veel verschillende versies met heel wat opties, waardoor het mischien onnodig ingewikkeld wordt gemaakt. Ook is er natuurlijk de altijd opduikende kritiek op het feit dat er al DLC aangekondigd wordt terwijl de game zelf nog moet verschijnen.
Ontwikkelaar Turtle Rock Studios heeft nu proberen uit te leggen wat hun visie op DLC is en waarom ze het doen zoals ze het doen. Phil Robb, mede-oprichter van Turtle Rock, vertelde om te beginnen dat de DLC nog niet op de disc zal staan en dat de DLC momenteel ook nog niet af is. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou men die content gewoon mee in de originele release stoppen. Extra monsters en hunters maken kost evenwel tijd en geld, zo vertelt Robb, en dus worden die extra's aangeboden in de vorm van DLC, waar natuurlijk een prijskaartje aan hangt.
Robb wijst er echter wel op dat men de community niet wil verdelen en dat daarom nieuwe modes en nieuwe mappen voor iedereen gratis zullen zijn. Op die manier kan iedereen samen blijven spelen en komt er geen scheiding tussen wie wel en wie niet DLC koopt. Ook is het volgens Robb zo dat de nieuwe monsters en hunters de balans van de game niet zullen verstoren, dus ook daar zou er geen roet in het eten gegooid worden.