Studio van Ubisoft verliest rechten op eigen logo
Als Ubisoft al probleempjes had, dan heeft het er nu eentje extra. Ubisoft lijkt namelijk de rechten op een van zijn eigen logo's te hebben verloren. Concreet gaat het om het logo van Red Storm Entertainment, een studio die helemaal door Ubisoft bezit wordt.
Het concrete probleem lijkt eerder muggenzifterij, maar er zijn nu eenmaal regels die gevolgd moeten worden en wanneer dat niet gebeurt, kunnen de gevolgen groot zijn. Wat is er echter precies gebeurd? Wel, blijkbaar heeft Ubisoft bij het indienen van het handelsmerk voor het logo van Red Storm Entertainment niet aangegeven dat het geen exclusieve rechten opeist voor het woord "Entertainment". Dat woord moet volgens de regels immers door iedereen gebruikt kunnen worden en dus moet iedereen die het woord wel gebruikt, afzien van een exclusief recht erop. Dat is Ubisoft dus vergeten.
De bevoegde Amerikaanse instantie heeft Ubisoft hieromtrent in mei vorig jaar al aangesproken en Ubisoft kreeg dan de nodige tijd om dit probleem alsnog recht te zetten, wat in principe door de toevoeging van één simpel zinnetje kan. Ubisoft heeft echter niet of te laat gereageerd, met als gevolg dat het handelsmerk voor het logo van Red Storm Entertainment nu beschouwd wordt als zijnde "in de steek gelaten".
In principe betekent dit dat nu eenders wie het logo opnieuw kan indienen en opeisen, maar ook Ubisoft zelf kan dat vermoedelijk opnieuw doen en anders zal er mogelijk nog wel een mouw aan gepast kunnen worden.