League of Legends krijgt eigen netwerk om internet te optimaliseren
Update
Riot heeft inmiddels laten weten dat de aankondiging omtrent de lancering van het netwerk in maart specifiek betrekking had op de VS, maar dat men ook in Europa samenwerkt met internet providers om ook hier een dergelijk netwerk te lanceren. Wanneer dat er eventueel zou komen, kon nog niet worden gezegd.
Origineel (06/01/2014, 16:02)
Riot werkt momenteel aan een eigen netwerk om het internet voor spelers van League of Legends te optimaliseren, tenminste in Noord-Amerika. Daarvoor wordt samengewerkt met verschillende grote internet providers in de VS en Canada.
Momenteel focussen veel providers op het verplaatsen van grote hoeveelheden data in seconden of minuten, wat goed is voor aaplicaties als Youtube of Netflix, maar wat minder handig is voor games, waar je kleine hoeveelheden data in milliseconden moet verplaatsen. Ook is het zo dat data soms over het hele land heen en weer gaat in plaats van rechtstreeks naar de plaats waar de data effectief moet zijn, wat eigenlijk voor onnodige vertragingen zorgt.
Als oplossing voorziet Riot dus een eigen netwerk en het is de bedoeling dat providers League of Legends-spelers meteen aan dit netwerk koppelen wanneer ze de game spelen. Dit netwerk biedt dan een optimale verbinding voor de game, waardoor bijvoorbeeld problemen met de ping vermeden kunnen worden.
Het netwerk zou tegen eind maart in gebruik genomen worden. Over een gelijkaardige actie voor Europese spelers is nog niets gezegd.