Sakurai legt uit waarom Bandai Namco Smash Bros. maakte
Nintendo-fans kunnen intussen zowel op 3DS als Wii U genieten van Super Smash Bros. Deze game werd voor het eerst hoofdzakelijk door een andere ontwikkelaar gemaakt, namelijk Bandai Namco. Aan het hoofd stond nog steeds Masahiro Sakurai, de man die de serie grootgebracht heeft en zelf over een klein bedrijfje beschikt. Op de vraag over waarom men Bandai Namco als ontwikkelaar gekozen heeft, zei de beste man het volgende:
"Toen we Kid Icarus: Uprising ontwikkelden, hebben we mensen van allerlei plaatsen bijeengebracht, maar dit bracht de nodige problemen met zich mee. Iedereen had verschillende niveaus van ervaring en verschillende manieren van werken, dus het was ontzettend moeilijk om alles bijeen te brengen. Om dit probleem op te lossen hebben we ditmaal slechts één enkel bedrijf gekozen om voor ons te werken, Bandai Namco Games, verantwoordelijk voor Tekken en andere titels. Wanneer je denkt aan een Japans bedrijf dat ervaring heeft met grootschalige fighting games, dan heb je eigenlijk alleen maar dit bedrijf. Het zou voor andere bedrijven ontzettend moeilijk zijn, denk ik. "