Nieuwe patch voor Assassin's Creed Unity is er, maar geeft problemen
Een vierde grote patch voor Assassin's Creed Unity had normaal afgelopen maandag al moeten verschijnen, maar dat plan ging niet door. Inmiddels is de patch dan toch verschenen, zij het voorlopig enkel voor PS4 en Xbox One. De pc-versie zou later deze week verschijnen. De patch lijkt, zoals beloofd, inderdaad heel wat zaken aan te pakken en op te lossen, maar alle problemen zijn nog lang niet van de baan.
Om te beginnen melden spelers dat ze nog steeds met aanzienlijke frame drops af te rekenen hebben, dus dat probleem blijft aanhouden. Ook lijken sommige spelers er extra bugs bij te krijgen. Xbox One-eigenaars zitten voorts met een heel eigen probleem. De patch weegt normaal zo'n 6,7GB, maar op Xbox One wordt de gehele game opnieuw gedownload in plaats van enkel die patch. In plaats van de 6,7GB wordt dus 40GB gedownload.
Ubisoft en Microsoft proberen een oplossing te vinden voor het probleem van de Xbox One-patch, maar voorlopig is het duidelijk dat het probleem zich enkel stelt voor wie patch 3 heeft toegepast. Een oplossing bestaat er voorlopig dan ook in om de game gewoon volledig te verwijderen en zelf opnieuw te installeren. Op die manier verdwijnt ook patch 3 en kan patch 4 op zichzelf gedownload worden zonder problemen.
Ubisoft gaf ook nog mee dat de grootte van de patch te maken heeft met het feit dat men sommige delen van de game opnieuw in elkaar geknutseld heeft om de framerate stabieler te krijgen. Het gaat dan specifiek om delen van Parijs waar problemen het grootst waren. Die oude code wordt dus vervangen door nieuwe code en assets van de patch. Ubisoft heeft ook nogmaals beloofd dat het de problemen van Assassin's Creed Unity verder zal blihven aanpakken. Een overzicht van de patch notes van patch 4 vind je hier.
Dank aan jamesp007 voor het melden!