Bijna 2 miljoen kijkers voor The Game Awards
De Spike VGX waren vorig jaar een behoorlijk beschamende eindejaarsviering voor games. Niet alleen zat er een presentator bij die het nodig vond om behoorlijk wat in het belachelijke te trekken, ook de organisatie en omkadering liet aanzienlijk te wensen over. Geoff Keighley besloot dan maar om zelf iets uit de grond te stampen, The Game Awards. De show, die 3 uur duurde, bleek toch een aanzienlijk succes te zijn, met bijna 2 miljoen kijkers.
Dat zou 75 % meer zijn dan wat de Spike VGX het jaar voordien wisten te verwezenlijken. Gemiddeld bleven kijkers 28 minuten hangen en er werden 350.000 opmerkingen gegeven via Twitch, YouTube en MLGTV. Keighley is zelf bijzonder tevreden, zeker aangezien hij amper marketing heeft gedaan. Hij wil de show volgend jaar wel wat inkorten en meer op de awards focussen en het aantal onthullingen wat terugdringen, dus hij is in elk geval al bezig met de volgende editie.