Ubisoft wil kinderen bereiken met Mega Bloks van Assassin's Creed
Yannick Spagna, internationaal brand manager van Splinter Cell bij Ubisoft, heeft tijdens een panelgesprek op een beurs in Toronto enkele uitspraken gedaan die hier en daar wenkbrauwen deed fronsen. Hij had het namelijk over hoe grote IP's een goede partner vinden in andere merken. Daarbij gaf hij het voorbeeld van Assassin's Creed, waarvan een lijn Mega Bloks bestaat. Die samenwerking is volgens Spagna interessant omdat Mega Bloks kan profiteren van de bekendheid van Assassin's Creed, terwijl Ubisoft voor Assassin's Creed een nieuwe doelgroep kan bereiken, namelijk kinderen.
Hier en daar vond men de uitleg van Spagna vreemd, vooral dan omdat Assassin's Creed games doorgaans een 18+ rating krijgen en dus niet geschikt zijn voor kinderen. Spagna legde later evenwel uit dat hij het over het merk Assassin's Creed had en niet per se over de games. Wat dat betreft vergeleek hij het met The Lord of the Rings, waarvan ook niet alle producten voor alle leeftijdscategorieën geschikt zijn, amar de LEGO-games kunnen bijvoorbeeld wel door kinderen gespeeld worden. Hetzelfde geldt volgens Spagna voor Assassin's Creed, namelijk dat er meer is dan de 18+ games alleen.
Op zich een goede uitleg natuurlijk, al vinden sommigen nog steeds dat er iets scheef zit. Mega Bloks zelf immers promoot de Mega Bloks van Assassin's Creed vooral richting fans en verzamelaars en dus niet echt in de eerste plaats naar kinderen. De vraag is natuurlijk of die fans in de praktijk al niet voor een groot deel bestaan uit minderjarige kinderen.