Processor vormt bottleneck voor PS4-versie Planetside 2
Het team achter de PS4-versie van PlanetSide 2 heeft laten weten dat het de processor van de PS4 is die voor problemen zorgt. "De vertragingen die we ondervinden zitten meer aan de CPU-zijde dan aan de GPU-zijde. Het is omdat we alles, van vele verschillende spelers, opvolgen en vernieuwen. Alle animaties en audio-fragmenten die hiermee gepaard gaan, met ook nog eens alle projectielen mee opgenomen in de berekeningen, worden gesimuleerd aan de client-kant. Al deze zaken komen op de CPU terecht, niet de GPU", wist men te vertellen.
"Wanneer onze framerates aan de lage kant zijn, dan komt dit door de CPU en niet de GPU. Daar zijn we nog steeds mee bezig, want we proberen de CPU sneller te laten lopen, zodat de framerate stabieler blijft. Op dit moment loopt de game aan 1080p, maar we proberen nog steeds om de 60fps te halen. We proberen een solide framerate te behouden", stelt men. Als dat echter wil zeggen dat men naar 30 frames dient te gaan om stabiel te blijven, dan zal dat ook gebeuren. Wat graphics betreft, zegt men onder de indruk te zijn van wat de PlayStation 4 kan.