Problemen met Assassin's Creed Unity performance
Deze week wordt Assassin's Creed Unity officieel gelanceerd en wie de game reeds in handen heeft, merkt blijkbaar zware problemen met de performance op en dat zowel op pc, PS4 als Xbox One. De exacte problemen verschillen wat per platform, maar over het algemeen lijkt het niet echt snor te zitten met de framerate. De PS4-versie zou bijvoorbeeld met moeite een stabiele 30fps kunnen behouden en regelmatig naar een veel lagere framerate duiken, vooral natuurlijk wanneer er meer NPC's op het scherm verschijnen. Ook pop-in en te trage rendering lijken veel voor te komen. Op pc dan weer lijken een stevige processor en grafische kaart niet meteen garantie op een vloeiende ervaring, want er moet blijkbaar stevig gesleuteld worden aan de settings om de framerate op een aanvaardbaar niveau te krijgen.
Ubisoft heeft al enkele patches uitgebracht voor de game, maar het is niet duidelijk in hoeverre die de problemen oplossen. Ook heeft Ubisoft voorlopig nog niet gereageerd op alle problemen, vermoedelijk omdat de game in de VS eigenlijk nu maar net officieel gelanceerd wordt en het voor ons officieel nog wachten is tot 13 november.
Onze review van Assassin's Creed Unity proberen we natuurlijk zo snel mogelijk online te krijgen, inclusief de nodige uitleg omtrent de problemen die wij al dan niet ervaren met de game.