Frostbite Engine tracht delen van Battlefield 4 naar iOS te brengen
Bij EA hebben ze de Frostbite Engine al voor heel wat games gebruikt en ook in de toekomst lijkt de engine nog zijn rol te gaan spelen. Uiteraard evolueert de engine constant en experimenteert men met een hoop zaken, waaronder ook mobiele toepassingen. EA heeft er nooit een geheim van gemaakt dat het Frostbite ook wil inzetten op mobiele platformen en onlangs nog werd gedemonstreerd dat zoiets mogelijk is. Tijdens het WWDC-evenement eerder dit jaar kwam EA namelijk op de proppen met een tech demo van Plants vs. Zombies: Garden Warfare die draaide op de iPad Air.
Een nieuwe uitdaging die het team achter Frostbite zichzelf nu stelt, is delen van Battlefield 4 draaiende krijgen op mobiele platformen en in de eerste plaats richt men zich dan natuurlijk op iPads. In het verleden wist men al wat vooruitgang te boeken wat deze uitdaging betreft, maar al bij al leek het toch onbegonnen werk, tot Apple kwam aandraven met Metal, de nieuwe low-level graphics API die EA toelaat om ten volle gebruik te maken van de hardware en zo, kort gezegd, veel meer te doen met Frostbite op iOS.
Blijkbaar zou er wel nog wat werk aan de winkel zijn, maar men is ook al tevreden met het huidige resultaat, dat je hieronder kan bekijken, zij het niet via bewegende beelden. Er wordt wel benadrukt dat dit slechts experimenten zijn om de technische mogelijkheden te verkennen, en dat er dus geen plannen zijn om Battlefield 4 effectief voor iOS uit te brengen.