"DriveClub-problemen zitten in de code, niet bij de servers"
Zowat alles dat sinds release over DriveClub werd geschreven gaat over hoe de game eigenlijk nog altijd bijzonder veel moeilijkheden heeft om online zijn beloftes na te komen. Er zijn extra servers bij geplaatst, de PS Plus-versie is voor onbepaalde duur uitgesteld en andere features (weerseffecten) zijn ook nog niet aanwezig. In een interview met Philippe Cardon, van PlayStation France, komt nu naar boven dat de fout niet bij de servers ligt, maar in de code van het spel zelf.
"Ik wil echt mijn excuses aanbieden bij iedereen die moeite heeft om online te geraken. We hebben echt connectieproblemen die in de code van het spel verwerkt zitten. Er zit een fout in die ons verhindert om gelijktijdig genoeg spelers te aanvaarden en het gaat daarbij vooral om die 'gelijktijdig'. We zijn momenteel alles aan het herschrijven, maar dat vraagt meer tijd dan gewoonweg 1000, 2000 of 3000 servers erbij te smijten. [...] Het gaat om meer dan een patch, want we moeten de code herschrijven en de manier waarop die omgaat met het aantal sessies. Ik kan er geen datum op plakken, jammer genoeg", laat hij weten.
Met dank aan Jurgen.D voor het melden