Geen respawn in Rainbow Six: Siege
Met Rainbow Six: Siege probeert Ubisoft weer iets anders te doen met de gekende franchise en wil het ook eigenlijk een genre opfrissen dat al jaar en dag gedomineerd wordt door Counter-Strike. In deze team-based multiplayershooter is het de bedoeling dat je samen met je team je opdracht tot een goed einde brengt. Het gebeurt in heel wat shooters wel vaker dat spelers daarbij eerder bezorgd zijn om hun eigen K/D ratio (kill/death verhouding).
Bij Ubisoft heeft men dit proberen counteren door geen respawns toe te laten in de rondes. Naar verluidt zou dat de gameplay-aanpak van heel wat testers hebben aangepast, omdat men niet langer bezig was met het eigen spel en met "trash talking", maar dat men plots gefocust was op het teambelang en beter ging samenspelen, iets wat men ook tracht te verwezenlijken in de game. Als je sterft, kan je echter nog wel je team helpen door bepaalde tools te gebruiken. "Als je geen respawn hebt, zijn razendsnelle reflexen niet het enige dat je in leven houdt [in een teamgerichte FPS]. Samenwerking, kennis van de omgeving, planning, aanpassingsvermogen, communicatie en leiderschap worden ook belangrijk dan", stelt Ubisoft. Een goede zet?