Oculus Rift ondersteuning voor Alien: Isolation ontgrendeld
Toen Sega en The Creative Assembly met Alien: Isolation naar verschillende gamebeurzen trok, werd er vaak een demo met Oculus Rift ondersteuning voorzien. Nadien werd evenwel gezegd dat dit louter voor demonstratieve doeleinden was en dat de game uiteindelijk de Oculus Rift niet zou ondersteunen. Officieel wordt de Oculus Rift voorlopig inderdaad niet ondersteund, maar de code daarvoor is blijkbaar wel nog aanwezig, en dus hebben modders de ondersteuning voor virtuel reality weer kunnen activeren. Hieronder staat wat je precies moet doen.
1) in ENGINE_SETTINGS.XML (found in the DATA folder) change the stereo options to: 2) Set the Oculus to extended mode. 3) In the oculus configuration utility pause the service. 4) Start the game. 5) To play the game normally, reactivate the service by opening the display mode and set it to "direct to rift" and voila. |
Omdat het op zich niet de bedoeling was om met Alien:Isolation de Oculus Rift te ondersteunen, is het logisch dat het gebruik ervan niet geoptimaliseerd is. Zo zou de positional tracking niet werken, waardoor je niet achter hoeken zou kunnen piepen, maar die indruk wordt enkel gewekt omdat het lichtje dat deze functie aangeeft niet brandt zoals gewoonlijk. Positional tracking werkt dus wel degelijk, alleen brandt het lampje niet. Dat de ondersteuning voor de Oculus Rift zo makkelijk te activeren is, heeft natuurlijk te maken met restanten van de democode van vroeger, maar het is niet uitgesloten dat er nog een officiële update komt wanneer de consumentenversie van de Oculus Rift gelanceerd is.