Technische specificaties AC Unity staan nog niet vast
Gisteren was er heel wat ophef toen bleek dat Vincent Pontbriand, senior producer van Assassin's Creed Unity, tijdens een interview had laten uitschijnen dat Ubisoft de PS4-versie van de game bewust een lagere resolutie zou meegeven zodat de PS4-versie wat dat betreft gelijk zou zijn aan de Xbox One-versie. Ubisoft zou dit doen om verhitte en onzinnige discussies daarover te vermijden, maar uiteraard werd er al snel een heel andere discussie aangewakkerd. Ubisoft tracht inmiddels om de brandjes te blussen.
Volgens Ubisoft zijn de uitspraken van Pontbriand verkeerd geïnterpreteerd. De uiteindelijke technische specificaties van Assassin's Creed Unity zouden bijvoorbeeld helemaal nog niet vastliggen, maar wat Pontbriand bedoelde, was blijkbaar dat men nu alvast 900p en 30fps heeft bekomen op alle platformen en dat daarmee alvast één doel van Ubisoft bereikt is. De 900p en 30fps zouden dus maar een eerste doel zijn geweest dat men per se wilde behalen voor de game, maar het kan goed zijn dat de resolutie en framerate, afhankelijk van wat elk platform toelaat, nog wordt opgeschroefd.