Heel wat studio's werkten aan Super Smash Bros. 3DS
Super Smash Bros. is ongetwijfeld een van de grotere Nintendo franchises en het is dan ook niet verwonderlijk dat Nintendo alles op alles zet wanneer men een nieuwe telg in de franchise ontwikkelt. Dit is ook het geval bij Super Smash Bros. 3DS, alwaar ettelijke ontwikkelaars aan meegewerkt hebben. De hoofdontwikkelaar is natuurlijk Namco Bandai, maar voor de trophies heeft men beroep gedaan op heel wat Nintendo studio's (Supervisors). Voorts worden er nog ettelijke co-development studio's opgesomd, die allicht effectief een aandeel in de daadwerkelijke ontwikkeling gehad hebben, maar hun exacte rol is niet helemaal duidelijk. Naast een 3DS-versie werkt Nintendo ook aan Super Smash Bros. Wii U, die volgens de laatste geruchten op 21 november in de winkelrekken zou liggen.
Supervisors (Original Games):
Arzest
Asobism
Camelot
Curve
Good-Feel
Grezzo
Grounding
KeysFactory
Koei Tecmo
Monster Games
Next Level Games
Omiya Soft
Paritybit
Prope
Q-Games
Red Entertainment
Retro Studios
Skip
Spike Chunsoft
Syn Sophia
Tose
Treasure
Vanpool
Vitei
Development Cooperation:
OrangeBox Co Ltd
Ritterz Inc
SmartPoint Co Ltd
Smart Technology Inc
Arca Inc
Cattle Call
Imagicadigitalscape Co Ltd/Bauhaus Entertainment
Fruit Seal
Gotoron Inc
Agni-Flare Co Ltd
Brushup Co Ltd
Tri-Crescendo Inc
Smile Technology United
Creek & River Co Ltd
Imagicadigitalscape Co Ltd (why are they listed twice?!)
Leverages Inc
Pole to Win Co Ltd
Digital Hearts Co Ltd
Adecco Ltd
E-smile Co Ltd
Tribe Co Ltd
Shantery Co Ltd
Jackalope Digital Factory
Bandai Namco Singapore Pte Ltd
Black Bandit Q Limited
Qbist Co Ltd
Opus Studio Inc
Katsugekiza Inc Motion Actors Japan
Lancarse
Premium Agency