Divinity: Original Sin 500.000 keer verkocht, Larian denkt aan toekomst
Swen Vincke, de baas van het Belgische Larian Studios, heeft in een blogpost laten weten dat Divinity: Original Sin al 500.000 keer over de (virtuele) toonbank is gegaan, een prestatie waar ze bij Larian erg trots op zijn. Door die mijlpaal heeft het spel al evenveel centjes opgeleverd als dat het heeft gekost, dus alles wat nu nog extra wordt verdiend, is winst.
In het blogbericht bespreekt Vincke ook de toekomstplannen van Larian, voorlopig zonder heel concreet te worden. Zo vertelt hij dat met Divinity: Original Sin een uitstekende basis is gelegd voor toekomstige titels. Sowieso wil men Divinity: Original Sin nog een hele tijd blijven ondersteunen, wat die basis nog sterken zou moeten maken, wat dan ook toekomstige projecten weer ten goede komt. De engine die men nu heeft gecreëerd ziet men dan ook als het ideale RPG-framework om op verder te bouwen.
Voorts vertelde Vincke dat Larian voor zijn volgende project waarschijnlijk geen beroep zou doen op crowdfunding, wat bij Divinity: Original Sin wel nog het geval was. Men vindt het namelijk belangrijk om eerst zelf te investeren in een project als dat kan, alvorens te gaan aankloppen bij fans. Bovendien is de ruimte voor succesvolle crowdfunding projecten sowieso al klein en vindt Larian dat het die ruimte beter kan laten voor projecten die het echt nodig hebben. Larian wil het dus eerst zelf proberen.