DayZ-producer verdedigt huidige staat van het spel
DayZ is al behoorlijk lange tijd aanzienlijk populair te noemen en de makers zijn dan ook voortdurend bezig om nieuwe zaken aan de game toe te voegen. Toch is niet iedereen tevreden met wat het al heeft opgeleverd en dat heeft een fikse discussie opgeleverd op het forum van DayZ. Na ettelijke pagina's vol klachten heeft de producer van het spel, Brian Hicks, besloten om zelf inzage te bieden in de huidige situatie en daarbij verdedigt hij het spel.
"Je bent eigenlijk niet DayZ aan het spelen, maar development builds van het spel. Het spel zit momenteel al 11 maanden in ontwikkeling en zou normaal gezien 3 jaar vergen om te maken. [...] Het spel beoordelen op wat het nu is, is hetzelfde als een schilderij beoordelen nadat er slechts een paar penseelstreken zijn uitgevoerd. [...] Ik geef het je op een blaadje dat geen enkele AAA-game nog maar in de buurt komt van wat je nu al kan spelen op dit punt van de DayZ-ontwikkeling. Er zijn misschien een paar uitzonderingen, maar dat blijven uitzonderingen. [Als je het spel nu beu bent,] Neem dan een pauze en kom terug als we in bèta zitten of kom terug als het spel effectief uitgebracht wordt. Early Access zal vele hoogtes en laagtes kennen, maar dat is de aard van het software-beestje. Ja, het is behoorlijk stresserend, voor ons allemaal, maar je maakt wel deel uit van wat de DayZ-ervaring zal vormgeven. Voor mij is dat het waard, maar voor sommigen onder jullie niet. Niemand zal je dat kwalijk nemen."