Spelers kunnen deel van inkomsten van Godus verdienen
Peter Molyneux liet spelers via zijn mobiele game Curiosity graven naar de kern van een kubus, waar dan een grote beloning op hen wachtte. Veel spelers gingen aan het graven, maar slechts één speler kon de winnaar zijn en dat werd Bryan Henderson. Zijn beloning was dat hij de opperste god mocht zijn in Godus, de nieuwe game van Molyneux, en bij dat privilege hoort meteen ook een deel van de inkomsten die Godus oplevert, zowel via Steam als via de mobiele versie die recent werd gelanceerd.
Tijdens een recent interview onthulde Molyneux nu dat het geld voor Henderson verzameld wordt, maar dat het nog niet is overgemaakt. Dat zou pas binnenkort gebeuren, wanneer Henderson zelf ook een nieuwe uitdaging krijgt voorgeschoteld. Hij moet namelijk gaan heersen over Godus wanneer de multiplayer van de game geactiveerd wordt. Via die multiplayer zou de community in zijn geheel de wereld van Godus verder vorm geven, ook op vlak van regels en geboden. Indien ze dat willen, kunnen spelers dit aspect van de game negeren, maar je daarvoor afsluiten betekent vermoedelijk ook dat je zelf geen kans meer maakt op een deel van de inkomsten van de game. Inderdaad, Henderson zal niet per se de enige zijn die wat van de centjes van Godus krijgt.
Hoe het systeem precies in elkaar zit, is nog wat onduidelijk, maar blijkbaar zal Henderson als de opperste god regelmatig zaken voorgelegd krijgen waarover hij mag beslissen, nadat de community zelf ook al een keuze heeft gemaakt. Henderson kan de wil van de community volgen, maar hij kan ook een andere beslissing nemen, wat dan mogelijk een invloed heeft op het verloop van het spel. De community kan zich dan tegen Henderson gaan keren en proberen hem uit te dagen, waardoor op den duur een nieuwe god aan de macht kan komen, die dan weer recht heeft op een deel van de inkomsten van Godus.
Meer info over het concept is hier te vinden. Wanneer de multiplayer van Godus geactiveerd zou worden, is niet bekend.