Sony voor rechter omwille van Killzone: Shadow Fall-resolutie
1080p, een belangrijke term voor heel wat gamers en ook een marketingwapen in de consolestrijd. Bij Killzone: Shadow Fall kwamen Sony en Guerrilla Games dan ook op de proppen met het feit dat het spel in 1080p zou draaien. Douglas Ladore uit Californië vindt echter dat Sony gelogen heeft en sleept het bedrijf daarom voor de rechtbank vanwege "foutieve reclame".
Hij vindt dat men verkeerde informatie heeft meegegeven over het feit dat de multiplayer aan "native 1080p" zou draaien, wat hij omschrijft als "pure fictie". Guerrilla Games had zelf al aangegeven dat "temporal reprojection" gebruikt (waarbij de positie van pixels wordt gevolgd om te gaan voorspellen waar ze zullen zijn, om zo aangevuld te worden met "nieuwe" pixels om hogere resoluties weer t egeven) werd om 1080p te halen in de multiplayer, ook al is het eigenlijk aan een lagere resolutie-render. Deze techniek bewijst volgens Ladore dat het geen "native" resolutie is, maar een "technologische binnenweg om subjectief gezien gelijkaardige resultaten" neer te zetten.